ÇOCUKTA NEGATİF ŞARTLANMA





            Çocuğun şarlandırılmaya en müsait dönemi bu çağlardır. Her yönden farklılık gösteren birinci sınıf başlangıcında çocuk neye şartlandırılırsa öyle gider. Anne baba çocuğa asla özellikle öğretmenle ilgili negatif şartlandırmalarında bulunmamalıdır. Ciddi problem gibi gözüken hadiselerde, öğretmen aileden biri olarak görülüp, anne baba onunla yüz yüze görüşmelidir.
            Okulun ilk haftaları, anne-baba ve öğretmen iletişimi açısından önemlidir. Çünkü okula yeni başlayan bazı çocuklar, önceden negatif duyumsatma içerisinde olabilirler. Okul bu çocuğa soğuk ve metalik gelen hastane ve sağlık ocakları gerçekte nasıl ki çocuğun iyiliği için var iseler, okullar da çocuğun bütüncül iyiliği için vardır. Fakat çocuk ilk haftalarda okul ortamını sağlık ocağı ortamı gibi algılayabilir. Bu yanlış ve şartlı negatif algı, çocuğun kendini toparlamasını geciktirebilir. Burada anne babaya göreve düşmektedir. Anne, babalar çocuk istemiyor diye çocuğu okula getirmemezlik yapmamalılar. Bilakis, her gün okula getirmeliler, tabi ki onları işleyip bilinçlendirerek.
            Çocuğun dışa açıldığı, evden ikincil kurum olarak bağımsızlaştığı ve duygusal iletişime de girdiği okulun birinci sınıfı nasıl şartlandırılırsa, diğer sınıflar da (2-3-4-5…) öyle bir çerçeveye oturur.
            

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder