İLKÖĞRETİMİN AMAÇLARI ve Kazanımları Nelerdir?




           Yasal çerçeve içerisinde ilköğretim kurumları yönetmeliğinde geçen amaçlarımızı birlikte inceleyelim:
İLKÖĞRETİMİN AMAÇLARI
Türk Millî Eğitiminin amaç ve ilkeleri doğrultusunda;
ü  Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini geliştirerek onları hayata ve üst öğrenime hazırlamak,
ü  Öğrencilere, Atatürk ilke ve inkılâplarını benimsetme; Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’na ve demokrasinin ilkelerine, insan hakları, çocuk hakları ve uluslararası sözleşmelere uygun olarak haklarını kullanma, başkalarının haklarına saygı duyma, görevini yapma ve sorumluluk yüklenebilen birey olma bilincini kazandırmak,
ü  Öğrencilerin, millî ve evrensel kültür değerlerini tanımalarını, benimsemelerini, geliştirmelerini, bu değerlere saygı duymalarını sağlamak,
ü  Öğrencileri, kendilerine, ailelerine, topluma ve çevreye olumlu katkılar yapan, kendisi, ailesi ve çevresi ile barışık, başkalarıyla iyi ilişkiler kuran, iş birliği içinde çalışan, hoşgörülü ve paylaşmayı bilen, dürüst, erdemli, iyi ve mutlu yurttaşlar olarak yetiştirmek,
ü  Öğrencilerin kendilerini geliştirmelerine, sosyal, kültürel, eğitsel etkinliklerle millî kültürümüzü benimsemelerine ve yaymalarına yardımcı olmak,
ü  Öğrencilere bireysel, toplumsal sorunları tanıma ve bu sorunlara çözüm yolları arama alışkanlığı kazandırmak,
ü  Öğrencilere, toplumun bir üyesi olarak kişisel sağlığının yanı sıra ailesinin ve toplumun sağlığını korumak için gerekli bilgi ve beceri, sağlıklı beslenme ve yaşam tarzı konularında bilimsel geçerliliği olmayan bilgiler yerine, bilimsel bilgilerle karar verme alışkanlığını kazandırmak,
ü  Öğrencilerin becerilerini ve zihinsel çalışmalarını birleştirerek çok yönlü gelişmelerini sağlamak,
ü  Öğrencilerin kendilerine güvenen, sistemli düşünebilen, girişimci, çağdaş teknolojileri etkili biçimde kullanabilen, plânlı çalışma alışkanlığına sahip estetik duyguları ve yaratıcılıkları gelişmiş bireyler olarak yetiştirmek,
ü  Öğrencilerin ilgi alanlarının ve kişilik özelliklerinin ortaya çıkmasını sağlamak, meslekleri tanıtmak ve seçeceği mesleğe uygun okul ve kurumlara yöneltmek,
ü  Öğrencileri derslerde uygulanacak öğretim yöntem ve teknikleriyle sosyal, kültürel ve eğitsel etkinliklerle kendilerini geliştirmelerine ve gerçekleştirmelerine yardımcı olmak,
ü  Öğrencileri ailesine ve topluma karşı sorumluluk duyabilen, üretken, verimli, ülkenin ekonomik ve sosyal kalkınmasına katkıda bulunabilen bireyler olarak yetiştirmek,
ü  Doğayı tanıma, sevme ve koruma, insanın doğaya etkilerinin neler olabileceğine, bunların sonuçlarının kendisini de etkileyebileceğine ve bir doğa dostu olarak çevreyi her durumda koruma bilincini kazandırmak,
ü  Öğrencilere, bilgi yüklemek yerine onlarda zekâyı ve yaratıcı düşünceyi ortaya çıkarmak, onlara bilgiye ulaşmanın yöntem ve tekniklerini öğretmek,
ü  Öğrencileri bilimsel düşünme, çalışma ve araştırma alışkanlığına yöneltmek,
ü  Öğrencilerin, sevgi ve iletişimin desteklediği gerçek öğrenme ortamlarında düşünsel becerilerini kazanmalarına, yaratıcı güçlerini ortaya koymalarına ve kullanmalarına yardımcı olmak,
ü  Öğrencilerin kişisel ve toplumsal araç-gerecî, kaynakları ve zamanlarını verimli kullanmalarını, okuma zevk ve alışkanlığı kazanmalarını sağlamak, ilköğretim kurumlarının amacıdır.
            Bu amaçları yazmamızdaki neden aileyi bilinçlendirmektir. Okulların ve ebeveynlerin ortak  amacı, çocukların fiziksel, ruhsal olarak sağlıklı ve sosyal bir insan olarak yetişmelerini sağlamaktır. Unutmayalım ki bu ortak amaçlar doğrultusunda yetişmiş çocuklarımız bizim geleceğimizi oluşturmakta ve çocuğumuzun tüm yaşamını etkilemektedir. 
            Elli öğretmenle yaptığımız görüşmede ilköğretim birinci sınıfa başlayan öğrencilerin hazırlık döneminde neler yapması gerektiğinin ortak kanaatlerini çıkarmaya çalıştık. Sonuçlar şöyle :
Ø  Ebeveynler, hazırlık döneminde çocuğun okula bağlılığını ve okuma-yazma öğrenmeye yönelik eğilimlerini güçlendirmelidir. (Yukarıda değindiğimiz genel konularla.)
Ø  Hazırlık döneminde çocuğun konuşturulması. (anne baba ve çocuğun konuşması şeklinde yukarıda değindik)
Ø  Her yönüyle velinin sürekli desteği.(Hazırlık ve okul dönemi dahil)
Ø  Göz kulak ve kaslarla ilgili rahatsızlıkların tespiti. (her yönüyle tam sağlık)
Ø  öğrencilerle ilgili bilgilerin tam ve doğru olarak hazırlanıp iletilmesi. (Fiziksel, ruhsal…)
      Beşinci maddede yazılı bilgilerin neler olduğunu ve bu bilgilerin neden gerektiğini yazmak zorundayız. Çünkü eğitim-öğretimin sağlıklı yapılması için öğretmenin çocuğu her  yönüyle tanıması gerekir. Çocuğun kaç odalı evde yaşadığını bilen bir öğretmen onun çalışma ortamı hakkında bilgi edinecektir. Bu doğal olarak küçük bir örnektir.

Çocuk Eğit

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder