Yasal çerçeve içerisinde ilköğretim
kurumları yönetmeliğinde geçen amaçlarımızı birlikte inceleyelim:
İLKÖĞRETİMİN
AMAÇLARI
Türk Millî Eğitiminin amaç ve ilkeleri
doğrultusunda;
ü
Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini geliştirerek
onları hayata ve üst öğrenime hazırlamak,
ü
Öğrencilere, Atatürk ilke ve inkılâplarını
benimsetme; Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’na ve demokrasinin ilkelerine, insan
hakları, çocuk hakları ve uluslararası sözleşmelere uygun olarak haklarını
kullanma, başkalarının haklarına saygı duyma, görevini yapma ve sorumluluk
yüklenebilen birey olma bilincini kazandırmak,
ü
Öğrencilerin, millî ve evrensel kültür
değerlerini tanımalarını, benimsemelerini, geliştirmelerini, bu değerlere saygı
duymalarını sağlamak,
ü
Öğrencileri, kendilerine, ailelerine, topluma ve
çevreye olumlu katkılar yapan, kendisi, ailesi ve çevresi ile barışık,
başkalarıyla iyi ilişkiler kuran, iş birliği içinde çalışan, hoşgörülü ve
paylaşmayı bilen, dürüst, erdemli, iyi ve mutlu yurttaşlar olarak yetiştirmek,
ü
Öğrencilerin kendilerini geliştirmelerine,
sosyal, kültürel, eğitsel etkinliklerle millî kültürümüzü benimsemelerine ve
yaymalarına yardımcı olmak,
ü
Öğrencilere bireysel, toplumsal sorunları tanıma
ve bu sorunlara çözüm yolları arama alışkanlığı kazandırmak,
ü
Öğrencilere, toplumun bir üyesi olarak kişisel
sağlığının yanı sıra ailesinin ve toplumun sağlığını korumak için gerekli bilgi
ve beceri, sağlıklı beslenme ve yaşam tarzı konularında bilimsel geçerliliği
olmayan bilgiler yerine, bilimsel bilgilerle karar verme alışkanlığını
kazandırmak,
ü
Öğrencilerin becerilerini ve zihinsel
çalışmalarını birleştirerek çok yönlü gelişmelerini sağlamak,
ü
Öğrencilerin kendilerine güvenen, sistemli
düşünebilen, girişimci, çağdaş teknolojileri etkili biçimde kullanabilen,
plânlı çalışma alışkanlığına sahip estetik duyguları ve yaratıcılıkları
gelişmiş bireyler olarak yetiştirmek,
ü
Öğrencilerin ilgi alanlarının ve kişilik
özelliklerinin ortaya çıkmasını sağlamak, meslekleri tanıtmak ve seçeceği
mesleğe uygun okul ve kurumlara yöneltmek,
ü
Öğrencileri derslerde uygulanacak öğretim yöntem
ve teknikleriyle sosyal, kültürel ve eğitsel etkinliklerle kendilerini
geliştirmelerine ve gerçekleştirmelerine yardımcı olmak,
ü
Öğrencileri ailesine ve topluma karşı sorumluluk
duyabilen, üretken, verimli, ülkenin ekonomik ve sosyal kalkınmasına katkıda
bulunabilen bireyler olarak yetiştirmek,
ü
Doğayı tanıma, sevme ve koruma, insanın doğaya
etkilerinin neler olabileceğine, bunların sonuçlarının kendisini de
etkileyebileceğine ve bir doğa dostu olarak çevreyi her durumda koruma
bilincini kazandırmak,
ü
Öğrencilere, bilgi yüklemek yerine onlarda
zekâyı ve yaratıcı düşünceyi ortaya çıkarmak, onlara bilgiye ulaşmanın yöntem
ve tekniklerini öğretmek,
ü
Öğrencileri bilimsel düşünme, çalışma ve
araştırma alışkanlığına yöneltmek,
ü
Öğrencilerin, sevgi ve iletişimin desteklediği
gerçek öğrenme ortamlarında düşünsel becerilerini kazanmalarına, yaratıcı
güçlerini ortaya koymalarına ve kullanmalarına yardımcı olmak,
ü
Öğrencilerin kişisel ve toplumsal araç-gerecî,
kaynakları ve zamanlarını verimli kullanmalarını, okuma zevk ve alışkanlığı
kazanmalarını sağlamak, ilköğretim
kurumlarının amacıdır.
Bu amaçları yazmamızdaki neden
aileyi bilinçlendirmektir. Okulların ve ebeveynlerin ortak amacı, çocukların fiziksel, ruhsal olarak
sağlıklı ve sosyal bir insan olarak yetişmelerini sağlamaktır. Unutmayalım ki
bu ortak amaçlar doğrultusunda yetişmiş çocuklarımız bizim geleceğimizi
oluşturmakta ve çocuğumuzun tüm yaşamını etkilemektedir.
Elli öğretmenle yaptığımız görüşmede
ilköğretim birinci sınıfa başlayan öğrencilerin hazırlık döneminde neler
yapması gerektiğinin ortak kanaatlerini çıkarmaya çalıştık. Sonuçlar şöyle :
Ø
Ebeveynler, hazırlık
döneminde çocuğun okula bağlılığını ve okuma-yazma öğrenmeye yönelik
eğilimlerini güçlendirmelidir. (Yukarıda değindiğimiz genel konularla.)
Ø
Hazırlık döneminde
çocuğun konuşturulması. (anne baba ve çocuğun konuşması şeklinde yukarıda
değindik)
Ø
Her yönüyle velinin
sürekli desteği.(Hazırlık ve okul dönemi dahil)
Ø
Göz kulak ve kaslarla
ilgili rahatsızlıkların tespiti. (her yönüyle tam sağlık)
Ø
öğrencilerle ilgili
bilgilerin tam ve doğru olarak hazırlanıp iletilmesi. (Fiziksel, ruhsal…)
Beşinci maddede yazılı bilgilerin neler
olduğunu ve bu bilgilerin neden gerektiğini yazmak zorundayız. Çünkü
eğitim-öğretimin sağlıklı yapılması için öğretmenin çocuğu her yönüyle tanıması gerekir. Çocuğun kaç odalı
evde yaşadığını bilen bir öğretmen onun çalışma ortamı hakkında bilgi
edinecektir. Bu doğal olarak küçük bir örnektir.
Çocuk Eğit
Çocuk Eğit
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder